Lillfrallan Alma

Det var ett tag sedan man var här och hängde, men nu är jag tillbaka. Jobb på olika vis tar upp tid men motivationen till att börja kladda här igen dök upp i samband med att jag börjat träna Alma lite mer, uppdatering och utvecklingen med henne kommer att bli mer tydlig då jag steg efter steg får påminna mig själv om alla lyckanden vi gör. Det är en tuff liten krabat med mycket vilja och ja, det har brustit lite i tid och ledarskap då denna donna fått för sig att man får göra lite som man vill, dvs bete sig som ett as vid hundmöten.

Jag är så jäkla stolt över att vi tagit tag i detta, jag tränar nu med en superduktig tjej vid namn Sofie som hjälper till att vägleda oss till lyckade hundmöten, det känns helt underbart att ha kommit igång. Alma gör små framsteg hela tiden och det är så roligt att se, även om man blir upprörd då det kommer bakslag.

Mot våren är jag inställd på att påbörja någon slags lydnad eller rallylydnadskurs, will be fun!