några städer på en dag

Idag känns det som att det eviga resandet aldrig skulle ta slut. Piteå-Luleå-Stockholm-Alvesta-Växjö-Alvesta-Värnamo-Gislaved and here I am. Fast för att vara korrekt så är jag i Anderstorp och bor på ett mysigt litet hotell.

Med en uppstigning 4.10 så kändes det rätt så efterlängtat att få stänga ögonen på bussfärden från Värnamo till Anderstorp, men busschauffören tyckte att min dialekt efterfrågade någon slags sightseeing så han visade mig alla fabriker och industrier hela vägen fram till Anderstorp, sedan skjutsade han mig direkt till hotellet så att jag slapp ta en taxi... han litade inte på att jag skulle komma fram till hotellet.

Sommaren är verkligen här i södra Sverige, det är så grönt och fint + 23 grader i skuggan idag och jag satt ute och myste med mina solglasögon som jag fortfarande är förvånad över att jag lyckats ta med mig.

Nu: sova, för imorgon ska Gislaved Energi utbildas! sov gott folket