skriver av mig (AMSTAFFS)

Imorse hittade jag något som gjorde mig irriterad, jag har flera gånger hamnat i denna diskussion och nu kan jag inte låta bli att skriva av mig FÖR ATT jag börjar bli trött på människor som dömer ut hundar... för mig är ni samma skrot och korn som rasister.

"Hunden är ju ful och ser oaptitligt äcklig ut. Det måste vara fegisar som köper den här avarten av hund. Sannolikt är de rädda för något eller är osäkra" Skriver Karl Gunnheden 
Sedan kommenterar Ylva Weinefelt "Rhodesian Ridgeback, collie, schäfer, golden retriver, schillerstövare, gråhund, pudel och andra väl formade och trevliga raser är föredömen för hur en hund ska se ut, i mina ögon."

Men vakna!! Understimulerade hundar är lika osunda oavsett ras och jag tycker personligen att en amstaff har ett urgulligt utseende i jämförelse med en pudel eller en schäfer. Men det är vad jag tycker och det kan väl knappast ändra en pudelägares åsikt. 

Min bror skaffade en pitbull/amstaff för några år sedan, han stal mitt hjärta. Men sedan stal någon hans hjärta, och rättare sagt hela honom. Det är många som ifrågasätter hur man kan skaffa en amstaff, media har vänt namnet amstaff till någonting dåligt och farligt. 

Läs noga: en amstaff är ingen kamphund och har aldrig varit en kamphund. En amstaff är en fin familjehund som är social och fungerar fantastiskt bra med barn. Man använder dessa hundar som nannys av just denna anledning.

Slutligen... på ett sätt så är amstaff en kamphund. Den kämpar mot era fördomar, varje dag. 

Puss och kram

Felicia

Så sant!! Har en amstaff blandning och man får höra så mycket skit och vissa blir livrädda när dom ser henne, så tråkigt att det är så. Amstaffs är underbara hundar :)