Nej

Jag hade en hel bussresa att fundera på vad jag har för mål och ambitioner annat än att hetsträna inför denna sommar, som jag alltid gjort.

Jag har insett att jag, som är väldigt känslig mot mycket (det svävar mellan allt från röd paprika till mjölk) ska börja tänka mer på kosten, äta renare, minska på gluten och kanske till och med skippa det helt och hållet.

Men hur lätt är det egentligen? Jag tror baske mig att jag har blivit beroende av socker, och jag kan knappast vara den enda? Det låter ju så himla patetiskt men jag ska lära mig att säga nej. Det kan väl inte vara så j*vla svårt? Fast jo. Jag jobbar på bygma där min kollega köper kanellängder, wienerbröd och syltbullar till hela gänget allt för ofta. Jag är honom evigt tacksam för det framtill imorgon, nu ska jag börja säga nej.