Update Turkiet

Det kanske inte alltid går så himla bra när jag lovat mig själv att uppdatera denna blogg men nu känner jag att tiden är inne. Just nu ligger jag i hotellrummet bredvid Petra som sover tungt, vi har varit uppe sjukt tidigt idag så jag är förvånansvärt pigg med tanke på det.

Turkiet bjuder på sol och en extrem värme varje dag och det sitter ju ändå inte helt fel när Sveriges sommar varit ett stort skämt. Dagarna har sett ganska likadana ut, vi vaknar, äter en ganska enkel och mindre god frukost, försöker att undvika bartendern på hotellet, pendlar mellan pool och strand samt äter billig lunch på olika ställen här i Gümbet. Det är fint här, men allt är väldigt backigt... antingen stupar det ner eller så får man ett riktigt bra träningspass i en brant uppförsbacke.

Idag har vi gjort våran första utflykt och då åkte vi över med båt till Grekland, kos. Där spenderade vi hela dagen tillsammans med sol, bad, tzatsiki, bläckfisk och lite shopping i oliv-handeln. Imorgon ska vi spendera dagen på en segelbåt och sedan beger vi oss hemåt!!