ett argt inlägg

Fick just precis in tidningarna på jobbet, både expressen och aftonbladet har skrivit om dödsmisshandeln. Man blir åt helvetes arg. Detta är en av få gånger jag tycker att en svordom sätter sig riktigt bra i ett inlägg. Vilket lag är stolta och nöjda över att ha såna här supportrar? Det finns ingen som helst som respekt för människor som använder sig av våld, än mindre för de som ger sig på en oskyldig människa... i gäng där det i grund och botten handlar om fotboll.

Har pratat med Rasmus om att vi borde se någon match detta år, mest för att jag faktiskt aldrig sett någon annat än på TV. Känns inte alls lika roligt att planera in någon match att se, det handlar alltså bara om att stå på fel plats eller att gå förbi fel människor och du ska misshandlas till döds, för att du håller på det andra laget? Detta är ett samhällsproblem och dessa idioter har ingen rätt att gå på matcher.

Jag har aldrig varit särskilt insatt i just denna fotboll, men detta trodde jag aldrig om supporterkulturen, trodde inte att fotboll handlade om liv och död på det här sättet. Finns annat att leva för, och fotbollen är en liten del, alldeles för liten för att det ska kräva människors liv. Jag är inte alls sugen på att gå på någon match längre, känns betydligt tryggare i tv-soffan om jag nu ska se. Fy och fan för idioter som inte kan bete sig!